FRILUFTSLYKKE

Lykken finnes på fjellet

«Helårssoveren» – friluftslivet 2015

Nå har jeg tatt mot til meg og lover meg selv å sove ute i naturen minst en gang hver måned i hele 2015! Jeg, og hunden min Leah, har nå meldt oss på konkurransen «Helårssoveren» via Friluftslivets år 2015.

IMG_3988

 

I og med at jeg ikke sov ute i januar planlegger jeg heller å sove ute to netter i løpet av februar.
Selv om jeg er veldig glad i friluftslivet og utesoving er jeg generelt dårlig på å komme meg ut i hverdagen, derfor håper jeg at denne konkurransen kan gi meg et push bak til å komme meg ut også i de travle periodene.
Jeg planlegger å sove ute på ulike steder, noen ganger nært hjemmet, andre ganger i nye områder. Nettene skal tilbringes under åpen himmel, i gapahuk eller i telt, og forhåpentligvis i ulikt vær for å utfordre meg selv litt ekstra. En drøm er også å prøve å sove i snøhule en gang løpet av denne perioden, det har jeg nemlig aldri prøvd før! Men med disse ustabile Nordiske vintrene tør jeg ikke love noe…
Alle overnattingene skal jeg publisere her på nettsiden for å inspirere andre, både de mest garvede friluftsentusiastene, og ikke minst inspirere de som ønsker å komme seg mer ut i naturen.

 

Konkurransen kan alle melde seg på, både de garvede, og de som ikke er vant til å sove ute. Påmelding finner du her: på http://www.friluftslivetsar.no/er-du-med-pa-nattinaturen-hele-aret/. Påmeldingsfrist er natt til 16 februar! Men om du ikke rekker å melde deg på kan du jo likevel utfordre deg selv med en #nattinaturen hver måned.

Ønsker alle et riktig godt friluftsår, med mange flotte nye opplevelser!

Friluftslivets_ar_elementer_2_CMYK

Legg igjen en kommentar

Informasjon

Dette innlegget ble postet den februar 15, 2015 av i Artikler, Helårssoveren med stikkord .
