FRILUFTSLYKKE

Lykken finnes på fjellet

«Helårssoveren» – februar

Årets andre natt i naturen ble tilringt alene i telt i Sulitjelmafjellene som en del av en mindre vintertur. Min opprinnelige plan var å ta fri et par dager fra jobb og bruke disse dagene til tur over Saltfjellet. Men virkeligheten blir dessverre ikke alltid som planlagt. Værmeldingene viste opp til stiv kuling på Saltfjellet, så da vurderte jeg til sist at det nok var mest fornuftig å dra en plass der været var litt bedre. Til tross for rimelig med vind i Sulitjelma også var jeg hvertfall sikret at teltet tålte denne vinden.

Turen blir, som alle andre turer, fin og opplevelserik. I mørket lager jeg meg kveldsmat etterfulgt av en varm kopp kakao. Men er ergrer meg stort over at jeg ikke har en polarhund denne natta. Min pysete, men nokså sjarmerende hund, skjelver og klager natten lang. Jeg banner på at jeg drar alene neste vintertur for å få nattefred. Men kjenner jeg meg selv blir nok hunden med neste gang og, litt selskap må jeg jo ha.

 

IMG_4765

Skal innrømme at vinterteltet fungerer hakket bedre enn 3- sesonersteltet. (Rart med det…)

IMG_4796

Morgenstund har gull i mund!

IMG_4769

Hundelykke!

123

Trøtt i tryne…

IMG_4736

Fantastisk vintermat; risotto med pølser. Mmm

IMG_4753

Hunden tvangsvinges inn i teltet. Ikke veldig fornøyd…

IMG_4820

Neste gang blir det pulk, for dette var tungt!

IMG_4836

Sulisfjellene er en vakker skue, selv i overskyet vær

Legg igjen en kommentar

Informasjon

Dette innlegget ble postet den februar 28, 2015 av i Helårssoveren, Mine turer med stikkord , , .
