FRILUFTSLYKKE

Lykken finnes på fjellet

Nå går jeg Norge på tvers!

Jadda, bare en uke igjen til jeg starter på årets lille eventyr. Jeg har 5 uker, 5 nasjonalparker og 500 kilometer fremfor meg.

I omtrent 5 uker skal jeg og hunden vandre i nye områder og gjennom 5 av Norges nasjonalparker; Rondane, Dovre, Femmundsmarka, Reinheimen og Dovre- og Sunndalsfjella, derav navnet «Nasjonalparkruta».

Planen er å starte ved svenskegrensa i Femmundsmarka og gå vestover til kysten sør for Ålesund,  omtrent 500 km.

Jeg gleder meg som en liten unge på julaften, men det er mye forberedelser igjen før jeg plasserer sekken på ryggen; mat skal tørkes og middagsposer skal lages, siste finpussen av ruta skal forberedes og forsynings-eskene skal sendes. Og ikke minst så må jeg pakke sekken klar med alt utstyr jeg skal leve med den neste månden, her er det virkelig viktig og ikke glemme noe!

Mest av alt er jeg redd for de sørlige krypene som flått, hoggorm og mallamut, dette blir nye utfordringer jeg ikke er vant med fra før av. Jeg har har tatt mine forhåndsregler å både vaksinert hunden, fått piller mot flått og kortisontabletter ved eventuelle hoggormbitt, så vi får håpe det hjelper på hvis uhellet først er ute.

Jeg er også spent på hvordan det går med den sene sommeren vi har i år, til tross for at vi er i midten av juni ligger det fremdeles store mengder med snø i fjellområdene. Jeg er redd dette vil gjøre turen både tyngre og vanskeligere, men jeg får prøve å la være å ta sorgene på forskud. Prøve skal jeg uansett!

Du kan følge meg under turen på instagram, @friluftslykke. 

20150525_000420 (2)

Legg igjen en kommentar

Informasjon

Dette innlegget ble postet den juni 19, 2015 av i Artikler, Mine turer med stikkord .
